Jak zrobić wizytówkę firmową?

Wymienianie się wizytówkami to ważny element biznesowej komunikacji. Z tego powodu warto zadbać, aby nasza wizytówka była czytelna, przejrzysta i estetyczna. Warto pamiętać o tych cechach, kiedy zabierzemy się za jej wykonanie lub zlecimy to komuś innemu. Co jeszcze warto wiedzieć o projektowaniu firmowych wizytówek?

Dobre wizytówki – jakie cechy powinny posiadać?

Dobrze zaprojektowane wizytówki powinny przede wszystkim być praktyczne, czyli zawierać najważniejsze informacje o jej właścicielu. Do danych tych należą:

  • imię i nazwisko właściciela
  • nazwa i logo firmy wraz z zajmowanym w niej stanowiskiem
  • dane kontaktowe: adres e-mail, numer telefonu, strona internetowa
  • dane adresowe (w przypadku, kiedy spotkania z klientami odbywają się w siedzibie przedsiębiorstwa)

Kolejna istotna cecha dobrze zaprojektowanej wizytówki to jej estetyczny i elegancki wygląd. Istotny jest tutaj rodzaj papieru, kolorystyka, elementy graficzne i w końcu krój czcionki. Wszystkie elementy muszą być ze sobą spójne, atrakcyjne w odbiorze i powinny budzić pozytywne skojarzenia wśród odbiorców.

Cechą udanej wizytówki jest również jej oryginalność. Nie jest to warunek konieczny, jednak często wyróżnienie się czymś na tle konkurencji sprawia, że potencjalni klienci łatwiej nas zapamiętują. Warto więc pomyśleć nad niestandardową formą wizytówki, na przykład kreatywnym designem, wykonaniem z nietypowego materiału lub humorystycznym nawiązaniem do reprezentowanej branży.

Jak zrobić wizytówkę samemu?

W przypadku, kiedy potrzebujemy niewielkiej ilości wizytówek, możemy zaprojektować je i wydrukować samodzielnie. Ważny jest jednak wybór odpowiedniego papieru i drukarki, a także skorzystanie z jednego z programów, które ułatwią zaprojektowanie wyglądu wizytówki.

Na jakie aspekty techniczne należy zwrócić uwagę przy samodzielnym wykonaniu firmowych wizytówek? Oto najważniejsze z nich:

  • jakość materiału – zazwyczaj w druku wizytówek firmowych najlepiej sprawdza się wysokie jakości, twardy papier (minimalnie 300-350 g/m2)
  • odpowiednie wymiary – standardowa wielkość wizytówki wynosi 50×90 milimetrów (rzadziej również 55×85 milimetrów)
  • umiejętne zastosowanie spadów – spady to odstępy od krawędzi wizytówki, najczęściej powinny one liczyć od 2 do 5 milimetrów
  • właściwy krój czcionki – wygląd umieszczonych na wizytówce napisów to jeden z ważniejszych elementów całości projektu, dlatego warto zwrócić uwagę na istotne niuanse – na przykład to, aby czcionka nie miała zbyt dużych i ozdobnych fontów, które mogą zaburzyć jej odbiór
  • właściwy dobór kolorów – elementy graficzne wizytówki mają bardzo duży potencjał i mogą przyczynić się do uatrakcyjnienia treści, jednak pamiętać należy również o pewnym umiarze w stosowaniu barw – kolorystyka powinna nawiązywać do logo przedsiębiorstwa, które reprezentujemy

Gdzie zlecić wykonanie wizytówek?

Jeśli istnieje potrzeba druku większej ilości wizytówek lub po prostu nie mamy czasu na ich samodzielne zaprojektowanie i wydrukowanie, warto zwrócić się o pomoc do dobrej, internetowej lub stacjonarnej drukarni. Jej pracownicy pomogą w dobraniu odpowiedniego projektu – od wymiarów wizytówki, przez materiał, po najlepszą technologię druku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.